22 Kwi

Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania (część III: Aneks)

Abstrakt
Artykuł przedstawia pomysły metodyczne na użycie teatralnych i narracyjnych gier fabularnych w nauczaniu przedmiotów humanistycznych – zwłaszcza wybranych treści programowych z języka polskiego w szkole średniej. Treści ilustrowane są odwołaniami do larpu pt. „Bal u senatora Wasylewa” odwołującego się do wybranych scen III części „Dziadów” Adama Mickiewicza.

JERZY ZYGMUNT SZEJA

Polskie Towarzystwo Badania Gier

 

Wybrane karty postaci teatralnej gry fabularnej pt. “Bal u senatora Wasylewa”: Czytaj więcej

15 Kwi

Czy planszówki mogą nauczyć dzieci snucia opowieści?

Dzieci uczą się mówić powoli. Proste dźwięki, pierwsze słowa, potem krótkie zdania. Ale to nadal długa droga do mówienia pełnymi zdaniami, czy opowiadania jakiegoś zdarzenia, tak abyśmy, my rodzice, dali radę to zrozumieć 🙂 Na szczęście planszomaniacy mają na to co najmniej kilka sposobów. Czytaj więcej

10 Kwi

LubLarp – praktyczna szkoła kreatywności

LubLarp grafika2Larp to aktywność na pograniczu gry i sztuki – podobnie jak teatr polega na odgrywaniu i przeżywaniu historii, podobnie jak gra ma swoje reguły, a jej uczestnicy cele do osiągnięcia. Żeby brać udział w larpach, nie trzeba mieć zdolności aktorskich, wystarczy trochę odwagi, kreatywności i dystansu do siebie. Larpy zdobywają coraz większą popularność nie tylko jako rozrywka, ale również bardzo skuteczna forma edukacji pozaformalnej, opartej o doświadczenia i przeżycia. Czytaj więcej

09 Kwi

Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania (część II: gra fabularna)

Abstrakt
Artykuł przedstawia pomysły metodyczne na użycie teatralnych i narracyjnych gier fabularnych w nauczaniu przedmiotów humanistycznych – zwłaszcza wybranych treści programowych z języka polskiego w szkole średniej. Treści ilustrowane są odwołaniami do larpu pt. „Bal u senatora Wasylewa” odwołującego się do wybranych scen III części „Dziadów” Adama Mickiewicza. Czytaj więcej

17 Mar

Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania (część I: larp)

Abstrakt
Artykuł przedstawia pomysły metodyczne na użycie teatralnych i narracyjnych gier fabularnych w nauczaniu przedmiotów humanistycznych – zwłaszcza wybranych treści programowych z języka polskiego w szkole średniej. Treści ilustrowane są odwołaniami do larpu pt. „Bal u senatora Wasylewa” odwołującego się do wybranych scen III części „Dziadów” Adama Mickiewicza. Czytaj więcej

Scroll Up