26 Sty

Pierwsza gra rpg (od 6 lat)

No to wyobraźcie sobie: wszyscy nasi dorośli zasnęli. Jak ich budzimy, ziewają przez kwadrans i zasypiają na nowo. Musieliśmy radzić sobie sami. Na szczęście wróciła Magia -dała nam możliwość czarowania. Większość dzieciaków potrafi zmienić kształt lub ciężar różnych rzeczy. Niektórzy rozkazują żywiołom, kierują wiatrem lub zamrażają wodę. Czytaj więcej

12 Sty

Bebok – osobisty trener wyobraźni

Zacznę od wyznania. Nie jestem planszówkowym klimaciarzem. Rzucanie kostkami, dobieranie kart, przesuwanie figurek po tekturowej planszy – nie są to czynności pobudzające receptory mojej wyobraźni w takim stopniu, bym miał poczucie, że „oddaję skok nad przepaścią”, czy „eksploruję wnętrze wulkanu”. Zazdroszczę osobom, które potrafią całkowicie zanurzyć się w atmosferze rozgrywki i zapomnieć, choć na chwilę, o otaczającym świecie. Dzieciakom nie sprawia to żadnej trudności. Czytaj więcej

22 Kwi

Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania (część III: Aneks)

Abstrakt
Artykuł przedstawia pomysły metodyczne na użycie teatralnych i narracyjnych gier fabularnych w nauczaniu przedmiotów humanistycznych – zwłaszcza wybranych treści programowych z języka polskiego w szkole średniej. Treści ilustrowane są odwołaniami do larpu pt. „Bal u senatora Wasylewa” odwołującego się do wybranych scen III części „Dziadów” Adama Mickiewicza.

JERZY ZYGMUNT SZEJA

Polskie Towarzystwo Badania Gier

 

Wybrane karty postaci teatralnej gry fabularnej pt. „Bal u senatora Wasylewa”: Czytaj więcej

Scroll Up